Już 7 listopada w warszawskiej Kinotece odbędzie się jubileuszowy, dziesiąty Pokaz Niezależnych Teledysków. Oto filmy ilustrujące utwory muzyczne, które zaprezentujemy!
Niezwykle cieszy nas fakt, że tę wyjątkową edycję pokazu możemy przeprowadzić stacjonarnie. W trakcie wydarzenia, będącego częścią CINEMAFORUM – Międzynarodowego Forum Filmów Krótkometrażowych, pokażemy aż 27 teledysków wybranych do tegorocznego pokazu.
Oto pełna lista prezentowanych teledysków:
Z OKAZJI 10 EDYCJI POKAZU NIEZALEŻNYCH TELEDYSKÓW: SPIRIT OF 84 – „Lód (2012)”, reż. Marta Karnkowska
Teledysk, przez który przyszedł mi pomysł tę imprezę, bo bardzo chciałam zobaczyć go w kinie. A poza tym bardzo lubię Mokotów, tramwaje i czarno–białe filmy amatorskie.
HIOB DYLAN – „Testament króla kibiców”, reż. Hiob Dylan
Oparta na technice found footage, sklejona z setek relacji z brutalnej rzeczywistości polskiego kibica historia złamanego serca i miłości do piłki, klubu, braterstwa.
KAZIK&KWARTET PROFORMA – „Malcziki”, reż. Kamil Wójcik
Ponad 10 lat temu kręciłem i montowałem fanowskie teledyski do piosenek Kazika. No i czas sobie płynął, znajomi się porozjeżdżali po świecie i za niedawno temu ostatni Malczik z naszej paczki się żenił. Stąd przyszedł mi pomysł, żeby przegrzebać dyski i wyszperałem trochę różnych materiałów nagrywanych na przestrzeni jakiś 15 lat i zmontowałem drugą część Malczików.
KOLABORANCI – „Spotkanie z diabłem”, reż. Kolaboranci
Trzeci singiel pilotujący album „STAN POKOJOWY”. Premiera 13 grudnia 2021.
WIDMOID – „Napsuć Krwi”, reż. Rafał Ptaszyński
WIDMOID to duet wokalno–producencki, który powstał pod koniec 2019 roku.
DOM ZŁY – „Jad”, reż. Kamila Białkowska, Mirek Stanlej
Teledysk do kawałka Jad „Dom zły” to sentymentalna podróż do lat 90–tych, kiedy świat subkultur dzielił się jeszcze na skejtów i metali.
HIOB DYLAN – „Grosik”, reż. Karolina Kajetanowicz
Taniec animowanych uczestników rytuału „idę rano do Żabki, po bułki i mleko”.
MOLI – „#perfectlife”, reż. Bohdan Rybka, Jacek Tomczak (projekt Szkoła Teledysków)
Prosty w formie teledysk przekazuje prawdę: żadne życie nie jest perfect, a filtry na Instagramie nie pokażą gorszych dni i słabszych momentów.
JERZYK KRZYŻYK – „Neo Zomo”, reż. Martyna Majewska
Krótka opowieść fabularna o grupie młodych funkcjonariuszy ZOMO, którzy podczas ogniskowej imprezki w plenerze doświadczają psychodelicznej przygody.
LULU X UAZIUK – „Jeszcze Będziemy Szczęśliwi”, reż. Lulu Zubczyńska
„Jeszcze będziemy szczęśliwi” to opowieść o życiu w świecie sztucznym, ograniczającym wolność i fasadowym.
MARSZAŁEK – „Zaraza”, reż. Hiob Dylan
Pandemiczny post punk w środku pandemii i archeologia polskiej telewizji ery transformacji: uzdrowiciele–hochsztaplerzy, poranna gimnastyka z gwiazdorem kina, polityczne rozmowy i spoty reklamowe drobnej przedsiębiorczości.
HUMAN RIGHTS – „Inny / Different”, reż. Human Rights (100% D.I.Y.)
Ascetyczny w formie, właściwie czarno–biały teledysk, powstały z połączenia materiałów koncertowych zespołu oraz fragmentów zapisów video protestów, które miały miejsce na ulicach Polskich miast na przestrzeni ostatniego czasu.
SARAPATA – „3AM”, reż. Ola Idzikowska
Kontemplacyjny spokój kontra pierwotna energia, witalność i ekstatyczny ruch.
AYAMCAMANI, KIWI, KUBA KARAŚ – „Brisbejn”, reż. Julek Tałandziewicz
„Brisbejn” to utwór opowiadający o destrukcyjnej relacji trudnego człowieka z kobietą, ale również o destrukcyjnej relacji z samym sobą.
KONIEC ŚWIATA – „Kiedy Ciała Mi Nie starczy”, reż. Jacek Czepułkowski, Paweł Płonka
Klip w klimacie live session – „koncert gramy w mały ciasnym pomieszczeniu.
ROZALIA HARYZA – „I Didn’t Believe What You Said”, reż. Michał Baczyński
Warstwa video w klipie opowiada oniryczną historię dwojga młodych ludzi, którzy starają się dać sobie szansę i spędzić razem trochę czasu.
KOLABORANCI – „Przysięga”, reż. Michał Zmaczyński
Utwór znajdzie się na albumie „Stan pokojowy” (premiera 13.12.2021)
DWAKA – „Nie musimy nic”, reż. Katarzyna Babicz
Historia pokazana w teledysku do piosenki ,,Nie musimy nic” to urywki intymnej relacji między dwoma dziewczynami. Skrawki ciepłych wspomnień przeplatają się z mniej kolorową teraźniejszością.
KRZYSZTOF ZALEWSKI & CATZ 'N DOGZ – „Życie to nie zabawa”, reż. Marcin Kluczykowski
Epizod z życia zmęczonego życiem patologa.
POMÓR – „Córa złego powietrza”, reż. Marcin Swierczynski
Teledysk grupy Pomór nagrany 6 maja 2021 w Centrum Świętego Jana w Gdańsku.
BASS ASTRAL & ERICONNE – „Before I Died”, reż. Marek Skrzecz
ŻYWIOŁAK – „Syreny”, reż. Justyna Winiecka, Bartosz Winiecki
Teledysk jest interpretacją utworu „Syreny” w formie animacji.
NIEBØ – „Nie chcesz, to nie”, reż. Lulu Zubczyńska
„Nie chcesz, to nie” to impresja na temat oczyszczania życia ze starych historii.
KONRAD KLISOWSKI – „Start Stop”, reż. Konrad Klisowski
Teledysk w 100% autorski – „muzyka, wykonanie, filmowanie, montaż, itd. Konrad Klisowski.
MERY SPOLSKY – „Sorry From The Mountain”, reż. Ola Hulbój, Basia Pazio, Daniel Antropik (projekt Szkoła Teledysków)
W utworze „Sorry From The Mountain” mówię o tym, że „każda dziewczyna ma wierzyć w siebie” i przypominam o dbaniu o zdrową głowę – „to ważne aby zdobywać szczyty.
ZBIGNIEW WODECKI, LESZEK MOŻDŻER – „Dialogi”, reż. Roman Przylipiak
Historia burzliwej miłości inspirowana latami 60–tymi i francuską „Nową Falą”.
SPIRIT OF 84 – „Najpiękniejsza! (2021)”, reż. Krzysztof Karnkowski
„Najpiękniejsza!” pozostawia widzowi szerokie pole do interpretacji. Może być wojną, desperacją i groźbą zniszczenia, może być nadzieją i zapowiedzią wyzwolenia. Teledysk powstał w trudnym dla wszystkich roku 2020, po czym doczekał się na nowo nagranej muzyki, dokręconych ujęć i ponownego montażu, stając się „Najpiękniejszą! 2021”
Pokaz Niezależnych Teledysków odbędzie się 7 listopada 2021 roku, o godzinie 22:00 w Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
***
Organizatorem festiwalu jest Stowarzyszenie FILMFORUM.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Miasta Stołecznego Warszawy.
Realizowany podczas CINEMAFORUM projekt „Polish-Norwegian Film Festivals Cooperation” dofinansowano ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) 2014-2021 oraz ze środków budżetu państwa.
Realizowany podczas CINEMAFORUM projekt „FILL Film Industry Leaders Lab” zrealizowano przy wsparciu programu Unii Europejskiej ERASMUS+.
Festiwal współfinansuje Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Partnerami głównymi festiwalu są: Goethe-Institut w Warszawie oraz Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy.
Partnerami programowymi imprezy są: British Council, American Film Festival, Digital Knowledge Observatory, Mazovia Warsaw Film Commission, Mazowiecki Instytut Kultury, Warszawska Szkoła Filmowa, Fundacja LEGALNA KULTURA.
Partnerami branżowymi Nagród im. Jana Machulskiego są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAIKS, Związek Artystów Scen Polskich ZASP, Polskie Stowarzyszenie Montażystów PSM, Platige Image.
Partnerami zagranicznymi są: Stiftelsen Amandusfestivalen (Norwegia), Kinographe (Francja), Cinemahall (Ukraina), Malta Film Foundation (Malta).