Przejdź do treści

>>> Nagrody im. Jana Machulskiego

PROJEKCJA II: ŚRODA (2 listopada 2022) 15.40

LATA ŚWIETLNE
reżyseria / directed by Monika Proba
28 min | Studio Munka SFP | Polska / Poland 2021

NOMINACJA: Najlepszy Film Dokumentalny
NOMINATION: Best Documentary – Monika Proba

Vitali od dziecka marzy, żeby zostać księdzem. Dzieli go od tego jeszcze jeden krok – zgodnie z regułami Kościoła prawosławnego musi znaleźć żonę. W oczekiwaniu na zmiany wynajmuje mieszkanie z przyjacielem z seminarium.
W dwóch niewielkich pokojach, wśród książek i ikon, budują własny świat, gdzie żyją poza czasem i zasadami codzienności. Mijają lata, a rodzina Vitalego na Białorusi wciąż czeka na powrót księdza.

Vitali has been dreaming of becoming a priest since he was a child. He is one more step away from that – according to the rules of the Orthodox Church, he needs to find a wife. In anticipation of change, he rents an apartment with a friend from the seminary. In two small rooms, among books and icons, they build their own world, where they live outside time and the rules of everyday life. Years pass, and Vitali’s family in Belarus is still waiting for the priest to return.

PIACH
reżyseria / directed by Monika Stpiczyńska, Bartosz Tryzna
15 min | Zlepki | Polska / Poland 2020

NOMINACJA: Najlepszy Film Dokumentalny
NOMINATION: Best Documentary – Monika Stpiczyńska, Bartosz Tryzna

Dzień z życia trzech robotników drogowych.

A day in the life of three road workers.

TEN OBRAZEK JEST BARDZO ŁADNY
reżyseria / directed by Jakub Ciosiński
30 min | Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Jakub Ciosiński | Polska / Poland 2021

NOMINACJA: Najlepszy Film Dokumentalny
NOMINATION: Best Documentary – Jakub Ciosiński
NOMINACJA: Najlepszy Montaż
NOMINATION: Best Editing – Jakub Ciosiński

Nagrane telefonem, zarejestrowane na taśmie VHS, sfilmowane kamerą cyfrową. Podpatrzone w intymnych sytuacjach. Reżyser pokazuje życie trzypokoleniowej
rodziny w kontekście niepowodzeń miłosnych i problemów w budowaniu związków. Czy obiektyw okaże się narzędziem filmowej terapii lub zrozumienia rodzinnych historii?

These intimate situations were recorded with a phone, registered on a VHS tape or filmed using a digital camera. Jakub Ciosiński shows the life of a three-generational family in the context of love failures and problems with relationship building. Can a camera lens serve as a tool to provide film therapy or to understand family stories?

>>> Organizatorzy

[soliloquy id=’8926′ type=’gutenberg’]