Przejdź do treści

>>> MISTRZOWIE – WIM WENDERS

26.10.2024 | 21.00

“Paryż, Teksas”, “Lisbon Story”, “Niebo nad Berlinem” – pełnometrażowych filmów Wima Wendersa nie trzeba nikomu przedstawiać. Legendarny niemiecki reżyser to jednak również autor wielu krótkich metraży – zarówno dokumentów, jak i filmów fabularnych. Trzy tytuły, które pokażemy, dowodzą, jak szerokie było zawsze spektrum zainteresowań tematycznych i formalnych Wendersa.

SAME PLAYER SHOOTS AGAIN

reż. Wim Wenders
RFN, 1968 (12 min)

Same Player Shoots Again by Wim Wenders
© 1967 Wim Wenders
Courtesy of Wim Wenders Stiftung

Wim Wenders: „«Schauplätze» był moim pierwszym filmem krótkometrażowym. Niestety, w jakiś sposób został zgubiony. Pozostały jednak dwa ujęcia, które stały się pierwszymi ujęciami «Same Player Shoots Again». Tworzą one pewnego rodzaju preludium. Reszta filmu, po napisach początkowych, składa się z trzyminutowego ujęcia powtórzonego pięć razy, jak pięć kulek w automacie do gry. Film został nakręcony w czerni i bieli, a następnie pięciokrotnie odtworzony i za każdym razem barwiony innym kolorem. Tak naprawdę nie wyszedł z tego film barwny. Tylko po drodze doszło trochę niebieskiego, czerwonego, żółtego i zielonego.


SILVER CITY REVISITED

reż. Wim Wenders
RFN, 1969 (25 min)

Silver City Revisited by Wim Wenders
© 1968 Wim Wenders
Courtesy of Wim Wenders Stiftung

Wim Wenders: „Byłem pod wrażeniem widoków z różnych mieszkań, w których pomieszkiwałem w Monachium jako student. Zbierałem też kartki pocztowe. Na strychu szkoły filmowej znalazłem kolekcję starych płyt 78 Shellac i ponumerowałem je kolejno tym samym tytułem: Mood Music. Do miksowania materiału jednak nigdy nie doszło. Używając projektora 16mm ze szkoły filmowej, nagrałem je bezpośrednio na ścieżkę audio.”


REVERSE ANGLE

reż. Wim Wenders
USA, Francja, RFN, 1982 (17 min)

Wim Wenders during the shooting of Reverse Angle by Wim Wenders
© 1982 Wim Wenders
Courtesy of Wim Wenders Stiftung

Wim Wenders: „«Reverse Angle» to mój pierwszy film o charakterze dziennika. Opowiada o «muzyce nowej fali» (między innymi o Del Byzanteens Jima Jarmuscha), o błądzeniu po Nowym Jorku, o procesie montażu «Hammetta» w obecności Francisa Forda Coppoli, o powieści Emanuela Bove’a oraz o Edwardzie Hopperze. W jakiś sposób całość stała się refleksją na temat kręcenia filmów w Europie i Ameryce.”


>>> REZERWACJA MIEJSC

Bezpłatne wejściówki można rezerwować online na stronie internetowej Kina Atlantic lub odbierać osobiście w kasach kina.

Dystrybucja wejściówek rozpoczyna się:

  • online – o godz. 10.00 w dniu poprzedzającym dany seans,
  • w kasach kina Atlantic – w godzinach otwarcia kina, również od dnia poprzedzającego dany seans.

Widzów prosimy o punktualne przybycie. Po rozpoczęciu seansu zastrzegamy sobie prawo do wpuszczenia osób nieposiadających wejściówek

Biuro festiwalowe czynne jest w godzinach:

23.10.2024 14.00 – 20.30
24.10.2024 14.00 – 20.30
25.10.2024 14.00 – 21.15
26.10.2024 13.00 – 21.00
27.10.2024 12.30 – 17.00

>>> PROGRAM

>>> KALENDARIUM