>>> wykładowcy masterclass

 

Tekst alternatywnyMATEUSZ DAMIĘCKI aktor filmowy, teatralny i telewizyjny

koordynator programowy projektu

Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie. Karierę rozpoczął jako dziecko, w 1991 roku, w serialu „WOW“ Jerzego Łukaszewicza, wystąpił też w kultowym „40-latku 20 lat później” Jerzego Gruzy. Od 1999 roku stworzył na wielkim ekranie wiele ról w polskich i zagranicznych produkcjach, m.in. w rosyjsko-francuskim filmie kostiumowym „Córka kapitana”, „Przedwiośniu” Filipa Bajona, międzynarodowej produkcji biograficznej „Karol. Człowiek, który został papieżem” w reżyserii Giacomo Battiato, „Jutro idziemy do kina” Michała Kwiecińskiego, „Czarnym” Dominika Matwiejczyka (wyróżnienie w konkursie kina niezależnego na Festiwalu Filmowym w Gdyni i Nagroda Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii „Najlepszy Aktor”), „Piksele” Jacka Lusińskiego, muzycznej produkcji „Kochaj i tańcz” Bruce’a Parramore’a, niemieckim melodramacie wojennym „Zagubiony czas” w reżyserii Anne Justice. Ma na swoim koncie role w uznanych i popularnych serialach telewizyjnych: „Oficer” (2004-2005), „Egzamin z życia” (2005-2008), „Teraz albo nigdy” (2008-2009), „Na krawędzi” (2012-2014), „Na dobre i na złe” (2003 i 2014-2015), „Bodo” (2016) i wielu innych emitowanych na antenie czołowych polskich stacji: TVP, Polsat i TVN. W 2015 zagrał także główną rolę w rosyjskim serialu komediowym „Kak ja stał Ruskim” dla stacji CTC. Od czasu studiów związany z warszawskimi teatrami – początkowo z Teatrem Nowym, w latach 2004-06 z Teatrem Współczesnym. Ostatnio gra główne role w „Onieginie”, adaptacji poematu Puszkina w reżyserii Ireny Jun w Teatrze Studio oraz w spektaklu „Klaps! 50 twarzy Greya”, pastiszu bestsellerowej trylogii „50 twarzy Greya” w reżyserii Johna Weisgerbera w Teatrze Polonia Krystyny Jandy. Członek Rady Programowej Instytutu KOSMOPOLIS Fundacji Nauki, Kultury i Edukacji.

 

Tekst alternatywnyJAN HRYNIAK reżyser filmowy

Ukończył architekturę na Politechnice Warszawskiej oraz reżyserię filmową w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Jego debiutanckim filmem była „Przystań” nagrodzona na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” oraz na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej “Prowincjonalia” w Słupcy. Wyreżyserował także komedię kryminalną „Trick”, która otrzymała główną nagrodę na International Film Festival of Tamil Nadu w Indiach, nagrodę za najlepszą muzykę na Festiwalu Filmowym w Gdyni oraz nagrodę dla najlepszego aktora w filmie zagranicznym (nagrodę otrzymał Piotr Adamczyk) na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Jiangyin (Chiny). W 2015 roku jego serial telewizyjny „Czas Honoru. Powstanie” otrzymał Polską Nagrodę Filmową ORZEŁ w kategorii „Najlepszy filmowy serial telewizyjny”. Jego najnowszy film to „Kantor. Nigdy tu już nie powrócę” z Borysem Szycem w roli głównej.

 

Tekst alternatywnyŁUKASZ GRZEGORZEK reżyser filmowy

Rocznik 1980, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski w tenisie ziemnym. Od dziesięciu lat przygotowuje zwiastuny telewizyjne filmów klasy „B”, blockbusterów oraz arthouse’owych klasyków. W ten sposób zdobył całą swoją wiedzę o reżyserii filmowej. Film „Kamper”, z Martą Nieradkiewicz i Piotrem Żurawskim w rolach głównych, to jego debiut fabularny.

 

 

 

 

 

Tekst alternatywnyADAM PALENTA operator, reżyser, fotograf, scenarzysta

Absolwent Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zdobywca wielu wyróżnień i nagród na festiwalach i w konkursach w kraju i na świecie. Filmy jego autorstwa lub z jego zdjęciami prezentowane i doceniane były m.in. na DOXA Documentary Film Festival, Palm Springs International Short Fest, Europejskim Festiwalu Szkół Filmowych Vilnius Film Shorts, czy Krakowskim Festiwalu Filmowym. Jego pełnometrażowy debiut operatorski – „Baby Bump” – zdobył prestiżowe wyróżnienie Queer Lion Award Special Mention podczas 72. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji oraz Wyróżnienie Specjalne w Konkursie Inne Spojrzenie na 40. Festiwalu Filmowym w Gdyni.

 

 

 

Tekst alternatywnyKAMIL PRZEŁĘCKI producent filmowy

Producent Filmowy w Agora SA, prezes zarządu Cineo Studio Sp. z o.o. Posiada bogate doświadczenie w produkcji filmowej i telewizyjnej. Kierował produkcją takich filmów jak „Katyń”, reż. A. Wajda, „Zemsta”, reż. A. Wajda, „Wyrok na Franciszka Kłosa”, reż. A. Wajda, „Statyści”, reż. M. Kwieciński, „Barbórka”, reż. M. Pieprzyca, „Król życia”, reż. J. Zieliński oraz seriali telewizyjnych: „Oficerowie”, reż. M. Dejczer i „Stacyjka”, reż. R. Piwowarski. Był również pomysłodawcą wprowadzenia do Internetu po raz pierwszy w Polsce wraz z premierą kinową filmu pełnometrażowego “Oda do radości” (reż. J. Komasa, A. Kazejak, M. Migas), a także producentem kreatywnym treści dedykowanych dla nowych mediów – np. serialu “Winda” do oglądania za pomocą telefonu komórkowego i oprawy interaktywnej do specjalnego odcinka serialu „Oficerowie” w itvp.pl z wariantami zakończeń wybieranymi przez odbiorcę. Producent wykonawczy formatu LG15 – n1ckola.pl. Założyciel serwisu – wypożyczalni filmów przez Internet (VOD – netino.pl), twórca i szef serwisu VOD – www.kinoplex.pl (Gazeta.pl). Ekspert ekonomiczny PISF. Wykładowca kierunków związanych z mediami w Akademii Koźmińskiego, Uczelni Łazarskiego w Warszawie, Warszawskiej Szkole Filmowej, Gdyńskiej Szkole Filmowej oraz na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (Wydział Radia i Telewizji). Dyrektor Programowy Studium Producentów Audiowizualnych w Gdyni; współautor wzoru kosztorysu filmu fabularnego PISF.

 

Tekst alternatywnyDOROTA NOWOCIEŃ montażystka dźwięku

Absolwentka Wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Do 2012 roku związana z WFDiF w Warszawie. Obecnie prowadzi własne studio ukierunkowane na montaż dialogów do filmów i seriali oraz na rekonstrukcję dźwięku. W ciągu 10 lat pracy zrekonstruowała ponad 50 polskich filmów fabularnych oraz wielokrotnie współpracowała przy nagrodzonych za dźwięk produkcjach. Członkini Motion Picture Sound Editors (USA), Audio Engineering Society oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od 2015 roku wykładowca na kierunku Reżyseria Dźwięku w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Mieszka i pracuje w rodzinnym Radomiu. Pracowała m.in. przy filmach: „Karbala” Krzysztora Łukaszewicza, „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy” Janusza Majewskiego, „Różyczka” Jana Kidawy-Błońskiego, „Wojna polsko-ruska” Xawerego Żuławskiego, „Galerianki” Katarzyny Rosłaniec, „Generał Nil” Ryszarda Bugajskiego, „Katyń” Andrzeja Wajdy.

 

Tekst alternatywnyMARCIN KOT BASTKOWSKI montażysta filmowy

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, członek Polskiej Akademii Filmowej i Polskiego Stowarzyszenia Montażystów (PSM). Zawodowo montuje od 1994 roku. W filmie fabularnym, jako montażysta debiutował przy „OGNIEM I MIECZEM” Jerzego Hoffmana. Jego wkład w ten film został doceniony nagrodą za montaż na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1999 roku. Z Jerzym Hoffmanem ponownie spotkał się przy filmie „1920 BITWA WARSZAWSKA” i otrzymał nominacje do Polskiej Nagrody Filmowej „ORZEŁ” w kategorii montaż w 2012 roku. „POTOP REDIVIVUS” to kolejne wspólne dzieło z Jerzym Hoffmanem, które polegało na znacznym skróceniu odrestaurowanego filmu z roku 1974. Z pośród montowanych przez niego seriali najbardziej znany jest „OFICER” i „MISJA AFGANISTAN” w reżyserii Macieja Dejczera. W roku 2002. w tym duecie powstał spektakl Teatru Telewizji „PIELGRZYMI”, który został wyróżniony nagrodą za montaż na II Festiwalu Teatrów „Dwa Teatry” w Sopocie. Oprócz wielu znanych i nagradzanych filmów fabularnych w jego dorobku znajdują się filmy dokumentalne. Ostatni pełnometrażowy film dokumentalny, wyreżyserowany przez Hannę Polak „SOMETHING BETTER TO COME”, zdobył ponad dwadzieścia nagród na międzynarodowych festiwalach m.in. Nagrodę Specjalną Jury na International Documentary Festival Amsterdam (IDFA), Grand Prix of ArtDoc na Art DocFest w Moskwie, nagrodę główną VIKTOR na Doc.fest w Monachium, nagrodę Millenium dla najlepszego filmu dokumentalnego na Docs Against Gravity w Warszawie. Ponadto autor montażu w filmach: „SĘP” reż. Eugeniusz Korin, „KOCHAJ I TAŃCZ” reż. Bruce Parramore, „BETWEEN 2 FIRES” reż. Agnieszka Łukasiak.

>>> KALENDARIUM

>>> Poniedziałek 5.11.2018

Pracownia A35 (ul. gen. Władysława Andersa 35)

12.00 – 13.00
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
SPOTKANIE INFORMACYJNE UCZESTNIKÓW

15.00 – 16.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
ANALIZA DZIEŁA FILMOWEGO – panel dyskusyjny

17.00 – 21.00
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
PRACE KONCEPCYJNO-SCENARIUSZOWE

>>> Wtorek 6.11.2018

Pracownia A35 (ul. gen. Władysława Andersa 35)

12.00 – 15.00
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
SZKOLENIE PRAKTYCZNE Z ZAKRESU OBSŁUGI SPRZĘTU DO REJESTRACJI OBRAZU FILMOWEGO I DŹWIĘKU

17.00 – 18.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
SCENOPISARSTWO FILMOWE – WSTĘP DO ZAGADNIENIA – panel dyskusyjny

19.00 – 21.00
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe – w ramach Programu ERASMUS+
PRACE KONCEPCYJNO-SCENARIUSZOWE

>>> Środa 7.11.2018

Kino KINOTEKA (pl. Defilad 1) – SALA NR 3

14.00 – 16.10
Nagrody im. Jana Machulskiego – prezentacja filmów nominowanych
PROJEKCJA I

16.30 – 18.30
Nagrody im. Jana Machulskiego – prezentacja filmów nominowanych
PROJEKCJA II

19.00 – 21.00
Nagrody im. Jana Machulskiego – prezentacja filmów nominowanych
PROJEKCJA III

21.20 – 23.00
Nagrody im. Jana Machulskiego – prezentacja filmów nominowanych
PROJEKCJA IV

Warszawska Szkoła Filmowa (ul. gen. Józefa Zajączka 7)

10.00 – 11.30
INTERFILMLAB 2.0
– wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii w międzynarodowym obiegu pozafestiwalowym

case study – PRODUKCJA I PROMOCJA MIĘDZYNARODOWA FILMU ANIMOWANEGO
prowadzenie: ZOFIA JAROSZUK

12.00 – 13.30
INTERFILMLAB 2.0
– wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii w międzynarodowym obiegu pozafestiwalowym

WYKŁAD INAUGURACYJNY
prowadzenie: dr ANNA WRÓBLEWSKA, dr hab. KRZYSZTOF STACHOWIAK

Goethe-Institut Warsaw (ul. Chmielna 13A)

19.00 – 20.00
panel dyskusyjny – MANIFEST OBERHAUSEN
debata o znaczeniu krótkiego metrażu we współczesnej kulturze filmowej
goście: CHRISTIANE BÜCHNER, MAIKE MIA HÖHNE, KUBA MIKURDA, JAKUB MAJMUREK

Pracownia A35 (ul. gen. Władysława Andersa 35)

12.00 – 13.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
REŻYSERIA FILMOWA – WSTĘP DO ZAGADNIENIA – panel dyskusyjny

15.30 – 18.00
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
PRACE KONCEPCYJNO-SCENARIUSZOWE

18.30 – 21.00
“Pracownia A35”
EDUKACJA SPOJRZENIA – warsztaty analizy filmu fabularnego
RECEPCJA FILMU „FARAON”, METODOLOGIA ANALIZY FILMU, ROLA SCENOGRAFII I REKWIZYTÓW
prowadzenie: dr ROBERT BIRKHOLC, dr hab. SEWERYN KUŚMIERCZYK, ALEKSANDRA PASZKOWSKA

Miejsce Chwila (ul. Żurawia 47)

23.00
Klub Festiwalowy CINEMAFORUM
15 LAT STOWARZYSZENIA FILMFORUM

>>> Czwartek 8.11.2018

Kino KINOTEKA (pl. Defilad 1) – SALA NR 3

11.00 – 13.30
panel informacyjny projektu Enterprise Europe Network Central Poland
Wsparcie MŚP w poszukiwaniu finansowania, transferze innowacyjnych technologii oraz umiędzynarodowieniu działalności
w sektorze kreatywnym.
Nawiązywanie współpracy międzynarodowej w zakresie produkcji i dystrybucji utworów audiowizualnych.

14.00 – 15.40
Nagrody im. Jana Machulskiego – prezentacja filmów nominowanych
PROJEKCJA V

16.00 – 17.40
Nagrody im. Jana Machulskiego – prezentacja filmów nominowanych
PROJEKCJA VI

18.00 – 19.30
pokaz specjalny
MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH W OBERHAUSEN
retrospektywa
PROJEKCJA I

19.45 – 21.30
pokaz specjalny
MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH W OBERHAUSEN
retrospektywa
PROJEKCJA II

21.45 – 23.45
pokaz specjalny
SEANS NIESPODZIANKA

Warszawska Szkoła Filmowa (ul. gen. Józefa Zajączka 7)

10.00 – 11.30
INTERFILMLAB 2.0
– wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii w międzynarodowym obiegu pozafestiwalowym

wykład – RÓŻNE ŚCIEŻKI PRODUKCJI FILMU FABULARNEGO
prowadzenie: NATALIA GRZEGORZEK

Pracownia A35 (ul. gen. Władysława Andersa 35)

12.00 – 13.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
ORGANIZACJA PRODUKCJI FILMOWEJ – WSTĘP DO ZAGADNIENIA – panel dyskusyjny

15.30 – 18.00
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
WARSZTATY PRAKTYCZNE – realizacja zdjęć do ćwiczeń filmowych

18.30 – 21.00
“Pracownia A35”
EDUKACJA SPOJRZENIA – warsztaty analizy filmu fabularnego
REŻYSERIA, MONTAŻ I PRACA AKTORÓW W FILMIE „FARAON”
prowadzenie: AGNIESZKA KORYCKA

Miejsce Chwila (ul. Żurawia 47)

23.00
Klub Festiwalowy CINEMAFORUM

>>> Piątek 9.11.2018

Kino KINOTEKA (pl. Defilad 1) – SALA NR 4

15.00 – 16.30
pokaz specjalny
VIENNA SHORT FILM FESTIVAL – retrospektywa

17.00 – 18.35
Konkurs Główny
PROJEKCJA I

18.50 – 20.25
Konkurs Główny
PROJEKCJA II

20.45 – 21.45
PRODUCENCI I SCENARZYŚCI – SPARINGPARTNERZY CZY PRZYJACIELE
debata o współpracy w nowym modelu producenckim
prowadzenie: MARCIN RADOMSKI

22.00 – 23.35
pokaz specjalny
„ZWIERZĘTA”, reż. Greg Zglinski

Warszawska Szkoła Filmowa (ul. gen. Józefa Zajączka 7)

10.00 – 11.30
INTERFILMLAB 2.0
– wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii w międzynarodowym obiegu pozafestiwalowym

wykład – MIĘDZYNARODOWY RYNEK FILMOWY
prowadzenie: JOANNA SZYMAŃSKA

Pracownia A35 (ul. gen. Władysława Andersa 35)

10.00 – 13.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
WARSZTATY PRAKTYCZNE – realizacja zdjęć do ćwiczeń filmowych

15.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
WARSZTATY PRAKTYCZNE – realizacja zdjęć do ćwiczeń filmowych

18.30 – 21.00
“Pracownia A35”
EDUKACJA SPOJRZENIA – warsztaty analizy filmu fabularnego
OBRAZ, DŹWIĘK I MUZYKA W FILMIE „FARAON”
prowadzenie: dr hab. SEWERYN KUŚMIERCZYK, dr JACEK PAJĄK

Miejsce Chwila (ul. Żurawia 47)

23.00
Klub Festiwalowy CINEMAFORUM

>>> Sobota 10.11.2018

Kino KINOTEKA (pl. Defilad 1) – SALA NR 4

11.30 – 13.00
pokaz specjalny
LONDON FILM SCHOOL
retrospektywa, prezentacja najnowszych dokonań

13.30 – 15.00
warsztat
serial „ROJST”
STUDIUM PRZYPADKU Z PERSPEKTYWY MONTAŻYSTY
prowadzenie: RAFAŁ LISTOPAD

15.30 – 17.00
warsztat
ZAWÓD AUTORA ZDJĘĆ FILMOWYCH – środowisko i specyfika pracy, aktualne standardy
prowadzenie: MIKOŁAJ ŁEBKOWSKI

17.30 – 19.00
Konkurs Główny
PROJEKCJA III

19.20 – 20.50
Konkurs Główny
PROJEKCJA IV

21.10 – 22.35
Konkurs Główny
PROJEKCJA V

22.45
pokaz specjalny
VHS Hell
„SORORITY HOUSE MASSACRE II”, reż. Jim Wynorski

Warszawska Szkoła Filmowa (ul. gen. Józefa Zajączka 7)

11.00 – 12.30
INTERFILMLAB 2.0
– wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinematografii w międzynarodowym obiegu pozafestiwalowym

wykład
PAKIET PROMOCYJNY FILMU – JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO PROMOCJI FESTIWALOWEJ?
prowadzenie: ZOFIA HORSZCZARUK

Pracownia A35 (ul. gen. Władysława Andersa 35)

10.00 – 12.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
spotkanie z ekspertem
JAK ZMONTOWAĆ ZREALIZOWANY MATERIAŁ FILMOWY?
wprowadzenie do zagadnień związanych z montażem i postprodukcją filmową
prowadzenie: RAFAŁ LISTOPAD

13.30
CINEMAFORUM – Międzynarodowe Warsztaty Filmowe w ramach Programu ERASMUS+
WARSZTATY PRAKTYCZNE – montaż i postprodukcja zrealizowanych ćwiczeń filmowych

Miejsce Chwila (ul. Żurawia 47)

23.00
Klub Festiwalowy CINEMAFORUM

>>> Niedziela 11.11.2018

Kino KINOTEKA (pl. Defilad 1) – SALA NR 4

10.00 – 12.00
UROCZYSTY FINAŁ PROGRAMÓW EDUKACJI FILMOWEJ
pokaz filmów zrealizowanych w ramach warsztatów

12.30 – 14.00
pokaz specjalny
„THE SUN ISLAND”, reż. Thomas Elsaesser

14.15 – 15.15
warsztat
REŻYSERIA FILMU NISKOBUDŻETOWEGO
prowadzenie: WOJCIECH SOLARZ

15.15 – 16.20
pokaz specjalny
„OKNA, OKNA”, reż. Wojciech Solarz

19.30
CEREMONIA FINAŁOWA

21.00
poczęstunek dla akredytowanych gości

21.30
pokaz specjalny
PRZEGLĄD NIEZALEŻNYCH TELEDYSKÓW