>>> Krótkie, ale w cenie

[debata CINEMAFORUM]

Kto, po co i dla kogo tworzy krótkometrażowe filmy? Jaka jest rola reżysera, producenta, dystrybutora i agenta? Jak dotrzeć z krótkim filmem do widza? Czy krótki metraż to jedynie zabawa czy poważny wstęp do kariery?

Debata „Krótkie, ale w cenie” zainicjuje dyskusję próbującą odpowiedzieć na pytanie kogo i dlaczego interesują krótkometrażowe filmy. Problem omówimy na wybranych przykładach uwzględniając perspektywę Stanów Zjednoczonych, Europy i Polski.

W debacie wezmą udział:

Zofia Horszczaruk (specjalista ds. sprzedaży filmów krótkometrażowych), Paweł Wieszczeciński (założyciel, dyrektor programowy Kinoscope.org), dr Kuba Mikurda (krytyk, tłumacz, redaktor, teoretyk filmu) Jordan Mattos (dyrektor ds. dystrybucji Kinoscope.org). Debatę poprowadzi Marcin Radomski (dziennikarz filmowy, koordynator programowy CINEMAFORUM).

Dołącz do wydarzenia na Facebooku!

Tekst alternatywnyZOFIA HORSZCZARUK specjalista ds. sprzedaży filmów krótkometrażowych

W branży filmowej od 2011 roku. Posiada kilkuletnie doświadczenie z zakresu sprzedaży filmów krótkometrażowych na terenie całego świata. Podczas ostatnich dwóch lat pracowała na stanowisku specjalisty ds. zakupu i sprzedaży filmu w agencji New Europe Film Sales, firmy będącej międzynarodowym agentem z siedzibą w Polsce. NEFS specjalizuje się w sprzedaży filmów zarówno długo jak i krótkometrażowych – na obu polach odnosi znaczące sukcesy, do których można zaliczyć choćby nagrody zdobyte na festiwalach w Cannes i Berlinie, a także nominację i sześć „krótkich list” do Oskarów. Zofia posiada również doświadczenie z zakresu digitalizacji i promocji filmów archiwalnych nabyte podczas pracy w Repozytorium Cyfrowym Filmoteki Narodowej. Jest absolwentką Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzania Kulturą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim.

 

Tekst alternatywnyPAWEŁ WIESZCZECIŃSKI założyciel, dyrektor programowy Kinoscope.org

Producent, krytyk filmowy, programer. Od 11 lat poszukuje w Nowym Jorku oryginalnych talentów filmowych. Współpracuje z  Film Society of Lincoln Center, New Directors/New Films – MoMA, IndieWire oraz wieloma międzynarodowymi festiwalami. Obecnie rozwija projekt Kinoscope.org. Absolwent  The New School University, gdzie obecnie prowadzi cykl spotkań filmowych.

 

 

 

 

Tekst alternatywnydr KUBA MIKURDA krytyk, tłumacz, redaktor, teoretyk filmu

Wykłada w Szkole Filmowej w Łodzi. Autor monografii “Nie-całość. Zizek, Dolar, Zupancic”. Zredagował m.in. książki poświęcone twórczości Terry’ego Gilliama, Braci Quay (z Adrianą Prodeus), Waleriana Borowczyka (z Michałem Oleszczykiem i Kamilą Kuc) i surrealizmowi w kinie polskim (z Kamilą Wielebską). Pięciokrotnie nominowany do nagrody PISF w kategoriach książka o filmie oraz audycja radiowa/program telewizyjny. Pięciokrotnie nominowany do nagrody PISF w kategoriach książka o filmie oraz audycja radiowa/program telewizyjny. Współzałożyciel think-tanku “Restart”. Dwukrotny prezes Stowarzyszenia Film 1,2. Współpracował między innymi z Canal+, Katedrą Kultury Współczesnej (IK UJ), MFF T-Mobile Nowe Horyzonty i Krytyką Polityczną. Przełożył “Realne spojrzenie. Teoria kina po Lacanie” Todda McGowana i fragmenty “Lacrimae rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch” Slavoja Žižka.

 

Tekst alternatywnyJORDAN MATTOS dyrektor ds. dystrybucji Kinoscope.org

Posiada 5 letnie doświadczenie w zarządzaniu i sprzedaży praw oraz licencji filmowych. Tworzy strategię dystrybucji dla niszowych, artystycznych filmów oraz buduje relacje z partnerami. Zajmował się dystrybują 50 międzynarodowych, nagradzanych na całym świecie filmów w Stanach Zjednoczonych współpracując m.in. z Chiemi Karasawa, Leah Meyerhoff, Noaz Deshe, Miguel Llanso and Daniel Hoesl. Jordan Mattos zaprojektował statuetkę nagrody  Cinema Eye Honors Awards. Absolwent filmoznawstwa i produkcji filmowej New York University.

 

 

 

Po debacie zaprezentujemy wyjątkowe (premierowo w Polsce) filmy krótkometrażowe, wybrane przez  Pawła Wieszczecińskiego (Kinoscope.org).

girl_danced„THE GIRL WHO DANCED WITH THE DEVIL”

João Paulo, Miranda Maria / Brazylia 2016 / 15 min.

W konserwatywnej i przestrzegającej religijne rytuały społeczności dziewczyna próbuje odnaleźć swój raj na ziemi.

Specjalne wyróżnienie MFF w Cannes

 

 

 

 

 

girl_danced„I REMEMBER NOTHING”

Zia Anger / USA 2015 / 23 min.

Joan nie wie, że ma padaczkę. Kolejna nudna noc, podczas której spotyka dwóch nieznajomych grających w softball, odmienia jego życie.

Film prezentowany na festiwalach: New Directors/New Films w Nowym Jorku oraz MFF w Locarno.

 

 

 

 

girl_danced„NUEVA VIDA”

Kiro Russo / Argentyna 2016 / 12 min.

Tajemnica, strach i marzenia o nowym życiu.

Specjalne wyróżnienie MFF w Locarno

 

 

 

 

 

girl_danced„MONODOPERA”

Loukianos Moshonas / Francja, Grecja 2016  / 26 min.

Na dolnym parterze, jak każdego sezonu, Albańczyk i Grek zajmują się remontem mieszkania. Wyżej, na dachu odbywają z przyjaciółmi nocne rozmowy o świecie.

Film prezentowany na MFF w Locarno

 

 

 

 

girl_danced„LAMPEDUSA”

Philip Cartelli, Mariangela Ciccarello / Włochy, Francja, USA 2015 / 14 min.

„Lampedusa” składa się z przeplatających się opowieści z teraźniejszości i przeszłości.

Film prezentowany na MFF w Locarno i MFF w Torino.

 

 

 

 

 

DEBATA “KRÓTKIE, ALE W CENIE” >>> 10.11. / 21:00 / KINOTEKA

Tekst alternatywnyKinoscope.org

Kinoscope powstał w 2012 roku w New School University w Nowym Jorku jako projekt prezentujący filmy uznanych, jak i początkujących filmowców. Obecnie to niezależna platforma internetowa gromadząca krótkometrażowe filmy, publikująca artykuły, firma dystrybucyjna, jednym słowem wirtualna „wystawa” mająca na celu zainteresować szeroką grupę odbiorców,miłośników sztuki filmowej.

 

>>> KALENDARIUM

>>> Dzień 1 – 09.11.2016 (środa)

10:00 – 20:00
WARSZTATY FILMU 360 – Prezentacja inauguracyjna oraz warsztaty
[Mazowieckie Centrum Kultury Medialnej ELEKTRONIK] obowiązują wcześniejsze zapisy

11:00 – 12:30
WARSZTAT: POSTPRODUKCJA W FILMIE FABULARNYM prowadzenie: Marcin Kot Bastkowski
[Kino KINOTEKA] obowiązują wcześniejsze zapisy

13:00 – 14:30
WARSZTAT: AKTOR NA PLANIE FILMOWYM prowadzenie: Wojciech Solarz
[Kino KINOTEKA] obowiązują wcześniejsze zapisy

15:00 – 16:30
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW I
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

17:00 – 19:00
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW II
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

19:20 – 21:00
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW III
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

21:20 – 23:30
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW IV
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

>>> Dzień 2 – 10.11.2016 (czwartek)

10:00 – 20:00
WARSZTATY FILMU 360 – kontynuacja
[Mazowieckie Centrum Kultury Medialnej ELEKTRONIK] obowiązują wcześniejsze zapisy

11:00 – 14:00
Enterprise Europe Network Info Day: Prawa własności intelektualnej w sektorze kreatywnym
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny

14:30 – 16:40
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW V
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

17:00 – 18:40
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW VI
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

19:00 – 20:25
Nagrody Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego – filmy nominowane ZESTAW VII
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

21:00
DEBATA: KRÓTKIE, ALE W CENIE debata na temat filmów krótkometrażowych, ich dystrybucji oraz przyszłości rynku
po debacie pokaz 5 filmów wybranych z platformy Kinoscope.org
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

>>> Dzień 3 – 11.11.2016 (piątek)

10:00 – 20:00
WARSZTATY FILMU 360 – kontynuacja
[Mazowieckie Centrum Kultury Medialnej ELEKTRONIK] obowiązują wcześniejsze zapisy

13:30 – 15:30
WARSZTAT: REŻYSERIA FILMU HISTORYCZNEGO – studium przypadku “Daas”
prowadzenie: Adrian Panek
[Kino KINOTEKA] obowiązują wcześniejsze zapisy

18:00 – 19:30
KONKURS GŁÓWNY – BLOK I
Otwarcie Międzynarodowego Konkursu Głównego
[Kino KINOTEKA] 
wstęp wolny, obowiązują wejściówki

19:50 – 21:25
KONKURS GŁÓWNY – BLOK II
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

22:00
VHS Hell – “Bohaterowie do wynajęcia” (reż. J. Lloyd, 1984)
[patio Warszawskiej Szkoły Filmowej] wstęp wolny

>>> Dzień 4 – 12.11.2016 (sobota)

14:00
POKAZ SPECJALNY – “Pokolenia” reż. J. Zaorski, 2016
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

17:30 – 19:20
KONKURS GŁÓWNY – BLOK III
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

19:40 – 21:20
KONKURS GŁÓWNY – BLOK IV
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

22:00
VHS Hell LIVE – “Diabelskie nasienie” reż. D. McKeown, 1983
[patio Warszawskiej Szkoły Filmowej] wstęp wolny

>>> Dzień 5 – 13.11.2016 (niedziela)

15:00
GALA FINAŁOWA
Wręczenie Nagród w Międzynarodowym Konkursie Głównym
Wręczenie Nagród Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego
Finał warsztatów MASTERCLASS – Szkoła Filmowania
Finał warsztatów Fokus na Pałac vol. 2
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki

17:00
5. POKAZ NIEZALEŻNYCH TELEDYSKÓW
[Kino KINOTEKA] 
wstęp wolny, obowiązują wejściówki

19:00

POKAZ NAGRODZONYCH FILMÓW
[Kino KINOTEKA] wstęp wolny, obowiązują wejściówki