>>> DEBATY

>>> POWIĄZANIA RYNKU VOD Z TRADYCYJNĄ DYSTRYBUCJĄ KINOWĄ
– panel dyskusyjny

VOD bez wątpienia zmieniło rynek filmowy, wprowadzając nowe formy dystrybucji treści audiowizualnych. Jak wyglądają te zmiany? Czy VOD stanowi wyzwanie, a nawet zagrożenie dla tradycyjnych form dystrybucji, czyli kin, festiwali i telewizji? W jaki sposób festiwale i telewizja reagują na rozwój VOD? Czy mamy tutaj do czynienia z konfliktem między tradycją a nowoczesnością czy też raczej pewną formą współistnienia?

goście:
Lars Henrik Gass – dyrektor International Short Film Festival Oberhausen,
Laura Abbaleo – PR manager Laboratorio dei Sogni,
Illia Svidler – prezes Cinemahall,
Joyce Grech – założycielka Malta Film Foundation
Artur Majer – Telewizja Polska SA
Marcin Kamiński – Cyfrowy Polsat, IPLA

prowadzenie:
Marcin Radomski

CZWARTEK (7 listopada 2019) 19.00 – 20.30

Kino KINOTEKA (pl. Defilad 1) | SALA NR 3


>>> VR – KOLEJNY TREND CZY PRZYSZŁOŚĆ KINA?
– panel dyskusyjny

VR – wirtualna rzeczywistość – to zdecydowanie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się form audiowizualnych. W jej kontekście mówi się zazwyczaj o rewolucji estetycznej, technologicznej i odbiorczej. Czy jednak VR jest rzeczywiście nowym, przełomowym medium, które spowoduje trwałe zmiany w kulturze i sztuce? Jakie możemy dostrzec związki między VR a filmem? Czy VR to przede wszystkim przestrzeń eksperymentu i innowacji? Jak duży jest potencjał komercyjny wirtualnej rzeczywistości?

goście:
Anna Katharina Brinkschulte – wykładowczyni Filmakademie Baden-Wurrtemberg
Ana Brzezińska – reżyserka dokumentalna, kuratorka VR;
Marcin Łunkiewicz – producent, założyciel studia VR “mimo.ooo”;
Jacek Nagłowski – reżyser, scenarzysta, producent;

prowadzenie:
Marcin Radomski

PIĄTEK (8 listopada 2019) 19.00 – 20.00

Goethe-Institut Warsaw (ul. Chmielna 13A)


>>> EDUKACJA FILMOWA W KONTEKŚCIE NOWYCH TRENDÓW NA RYNKU AUDIOWIZUALNYM
– panel dyskusyjny

Edukację filmową kojarzymy głównie z rozwojem artystycznej wyobraźni i nauką rzemiosła. Równie istotna dla młodych twórców może być jednak wiedza na temat funkcjonowania we współczesnej branży audiowizualnej. Czy szkoły filmowe przygotowują studentów i studentki do wejścia na rynek? Czy powinno to być jednym z ich głównych zadań? W jaki sposób zorganizować kursy, żeby najlepiej spełniały tę rolę?

goście:
Anna Katharina Brinkschulte – Filmakademie Baden-Württemberg,
Ewa Maria Szczepanowska – Warszawska Szkoła Filmowa,
Jim Fernald – European Film College

prowadzenie:
Błażej Hrapkowicz

SOBOTA (9 listopada 2019) 19.00 – 20.00

Warszawska Szkoła Filmowa (ul. gen. Józefa Zajączka 7) SALA KINOWA 2